Cum să începi

Ciclist la drumu` mare sau cum a început aventura.

10 iunie 2008.

Eram împotriva mersului pe bicicletă, mai ales în Bucureşti.

Asta până când… m-am suit de curiozitate pe bicla unui prieten.
Am mers un pic pe ea ( maxim juma` de ora) şi practic am învăţat singur să merg pe bicicletă.

Norocul a fost probabil că aveam picioarele mai lungi decât cardul + tija acelui full suspension şi am putut pune piciorul jos…

Ce s-a întâmplat atunci mi-a schimbat dramatic concepţia mea clasică, o obişnuinţă de a nu crede că este posibil să devii în scurt timp priceput şi cel puţin performant la ceva străin, pe care nu l-ai „gustat” anterior.

Prima mea biclă a fost una din Obor care părea bună, deşi era jalnică.
Era foarte grea, fiind făcută din tablă, vitezele mergeau groaznic, adică practic mă dădeam jos si le schimbam cu ambele mâini ; frânele greu mergeau, roţile fulau şi aşa mai departe, însă în 6 luni am reuşit să fac cu ea vreo 4500 km.

Cred că ambiţia a întrecut neajunsurile!

Aşa că am „închiriat-o” pe 50 de lei si asta a fost, am rămas fără…

Ţin să menţionez că la mine a fost dragoste la prima vedere, altfel povestea s-ar fi terminat aici.

În februarie 2009, când am avut parte de o iarnă blândă, am reuşit să scot un ALTRIX   –  apropo prima era RICH BIKE, o porcărie – de la 11 la 3.5 milioane de la un prieten, deoarece era second-hand, plus că i-am reparat toate PC-urile şi laptopurile familiei.

Era în stare foarte bună, chiar zici că era nouă!

Foarte bucuros de achiziţie, am scos-o pe câteva drumuri naţionale şi în 7 luni am făcut cu ea aproximativ 10.000 de kilometri!
Deşi am băgat vreo 6 milioane în ea, a meritat pentru că până să mi se fure din faţa blocului meu, unde era legată, am făcut cu ea mai mult de dublu decât cu cealaltă!

Atunci am văzut potenţialul acestui mijloc de transport, mai ales când am intrat într-o comunitate de ciclişti care aveau unele mult mai scumpe, de mii de EUR…

Ce să mai zic…după o iarnă grea îmi era foarte dor de şosea aşa că am făcut un efort şi mi-am luat un TREK 3900 cu 11 milioane, tot second-hand şi tot foarte bine îngrijită.

Nu spun că e excelentă, însă e mult mai bună decât cea din urmă + că am încredere în firmă deoarece ştiu că sunt în primul rând rezistente!
După jumătate de an pauză, am avut doar 2 săptămâni să mă antrenez pentru „cu bicla până la mare de 1 mai„ alias 280km în 2 zile.

Despre această tură puteţi citi mai multe aici

Am ajuns cam în primii 15 din 300 deşi nu a fost concurs, însă cel mai important  lucru : am prins gustul şi am fost de atunci de cel puţin 8 ori până la Giurgiu şi înapoi şi o dată la Ştefan cel Mare la 30km vest de Corabia atunci cu inundaţiile ( 1 iulie 2010)….şi în multe alte locuri mişto.

În rest fac vreo 60 de kilometri/zi, ceea ce nu e mult dacă te gândeşti că îi poţi face foarte rapid cu o medie de 30 /oră sau când foloseşti bicicleta zilnic oriunde ai merge.

Reclame

6 gânduri despre „Cum să începi

  1. Cum e sa faci ciclism in Romania?????RISCANT …..DAR MERGEM MAI DEPARTE CA ASTA E TARA IN CARE TRAIM SI IN CARE PLATIM TAXE CA SA CIRCULAM IN SIGURANTA…Bafta Baieti la Pedalat!!!!

  2. Bun titlul ales si la fel si continutul ! Felicitari ! Trebuie sa le arati tuturor ca se poate ! Am incredere ca vei reusi ! Depinde de lume sa promoveze acest blog, sa il dea macar din vorba in vorba, gen dai pe google cum sa faci ciclism

    • Totul depinde de felul în care noi, bicicliștii ne adresăm celorlați, atât ca sportivi, turiști, aventurieri, persoane care merg ca și ei și la serviciu, dar mai ales toate într-unul singur !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s