Despre mine

Mă numesc Petrescu Mircea Vasile, sunt din Bucureşti şi sunt foarte pasionat de acest  sport.

Pentru mine bicicleta este atât un mijloc de recreere, menţinere, cât şi un mijloc de transport în peste 80% din situaţii.

Sunt un adept al cicloturismului şi am creat acest blog pentru a informa audienţa despre beneficiile şi impresiile plăcute pe care le-am experimentat pe bicicletă în diverse zone ale ţării.

Valorific acest vehicul de 3 ani însă până la data prezentă am călătorit în mai multe zone ale ţării pe drumuri naţionale, europene, judeţene etc. şi kilometrajul ajunge undeva la peste 45.000 KM.

NU este prea târziu să vă apucaţi de o astfel de activitate şi sunt încrezător că ambiţia vă  poate propulsa la un nivel înalt în acest domeniu! – dacă sunteţi deja „pe felie” vă propun să descoperim împreună frumuseţile României.

Îmi place foarte mult să călătoresc şi să vizitez, dar cel mai mult îmi place să fac aceste lucruri  folosind bicicleta ca mijloc de transport deoarece pot să gust drumul şi am satisfacţia că am ajuns acolo pe propriile picioare.

Începând din 2012 vreau să călătoresc în spaţiul european însă mă voi întoarce de fiecare dată în locurile preferate din ţară.

Voi prezenta traseele detaliate şi voi crea o secţiune specială pentru păreri şi comentarii.

Mulţumesc celor care accesează acest jurnal online şi sper să îi pot „contamina” cu această plăcere eco.

Reclame

28 de gânduri despre „Despre mine

  1. acum nu vreau să fiu răutăcios, dar am înţeles eu bine în 3 ani 43.000 de km, asta înseamnă aproximativ 13.000 de km într-un an ? recunosc că şi eu biciclesc de mai bine de 4 ani, dar am reuşit cu masina zi de zi, ieşiri la munte/mare, prin ţară şi am strâns aproximativ 90.000 km în 6 ani, cam mult după părerea mea aceşti km-i, iar cu bicicleta pe lângă concursurile de gen, la care am participat destul de mult, am făcut foarte multe ieşiri la munte şi chiar la mare, şi nu am reuşit să strâng mai mult de 3-4 mii km la un an.

    • Este corect ! 43.546 cu tot cu cei parcurşi azi. În 2008 am parcurs 4500, în 2009 un pic peste 10.000, din 14 aprilie 2010 până pe 31 decembrie 2010 – în jurul a 15.000. În 2011 cu bicla care mi s-a furat am parcurs 8300, iar cu cealaltă cu care am făcut cei 15.000 anul trecut am făcut 5546 până azi. (mă mir că mai rezistă! Mi-au tăiat antifurtul când am fost la mall, au furat bicla prietenei mele care era pe acelaşi lanţ, însă pe a mea au lăsat-o, deşi ca piese era mai bună…arată cam jalnic acuma dar încă merge…încă – are garanţie cadrul pe viaţă :)). Am mers aproape zilnic, cu mici excepţii, atunci când am plecat cu trenul sau peste hotare. Asta include orice zi de iarnă sau de vară, indiferent de temperaturi sau condiţii climatice. În medie fac 60 de kilometri pe zi ! Ο folosesc zilnic pentru a mă deplasa la muncă, pentru a livra anumite produse, pentru a merge la film, la pâine, la medic, la întâlniri, la o bere sau în parc. Asta ar însemna că în 9 luni pe an (în rest sunt plecat fără ea sau peste hotare) ar ieşi un pic peste 16.000. În afară de cei pe care îi parcurg în Bucureşti, mai fac în weekend câte un drum mai lung de o zi( 120, 140, 200, 250 sau chiar mai mult) şi o dată pe an un tur de o săptămână, care mai adaugă peste 1000 de kilometri. Cine nu mă crede, să îmi intrebe prietenii :)) sau să propună o tură în care să mergem 😀 sau să îmi ceară o poză cu vitezometrul 🙂

      Mulţumesc pentru întrebare şi sper că am putut să te lămuresc!

      • Bravo, Mircea !
        Ţi-am spus eu că n-o să te creadă lumea…
        Să mă întrebe pe mine câte nopţi nu am dormit când erai plecat la câte-un drum lung, în forţă ! Şi mă rugam să vii întreg acasă !

  2. Il cunosc personal pe Mircea si va zic sincer ca nu minte legat de km parcursi.
    Zi de zi, noapte de noapte, ora de ora sta pe bicicleta.Este devotat ciclismului si facand calculele corecte am constatat ca are totala dreptate asupra km parcursi.
    Garantez ca acestui om nu ii sta in fire sa se laude, nu este in interesul lui si nici nu ar da dovada de profesionalism iar ceea ce face aici este profesionalist.

    Sa o tii tot asa!Nu lasa pe nimeni sa te contrazica asupra domeniului tau!Tu esti expertul aici!
    Nu te da batut!

    • NU mă voi da aşa cum nu am făcut-o niciodată. „Νεver give up, it`s such a wonderful life” someone said… Încerc să conving lumea în măsura în care se poate bineînţeles. Mulţumesc pentru susţinere !

    • îmi place când se aduce în temă profesionalismul. luăm caz concret: 1000 de km într-o sămptămână pe poziţia ce o oferă un mtb (asta văd că ai, entry level de la cube). bicicleta nu îţi oferă confortul de drum lung, nu mai vorbesc de „ajutorul” pe care îl oferă componentele ce echipează acest model, poziţia pe bicicletă, aerodinamica şi implicit rezistenţa la înaintare, mărime roţi, cauciucuri s.a.m.d., lucruri care contează în asemenea distanţe. într-o săptămână de pedalat 1000 de km, să spunem trebuie să mergi în medie 150 de km pe zi, nu este imposibil, dar asta înseamnă să pedalezi cam o zi întreagă cu tot cu pauze, şi nu pedalezi numai pe plat, asta înseamnă efort fizic, mai adăugăm şi bagaje plus apa destul de grea fără de care nu ai nici o şansă să realizezi asemea distanţe. la toată acest mizilic ar trebui adăugată şi o alimentaţie corespunzătoare efortului, plus ceea ce este foarte important – recuperarea fizică, corpul este supus unei oboseli care trebuie recuperată, într-o noapte de abia se recuperează un ciclist profi cu maseor şi nutritionist pentru traseul de a doua zi, tu când le recuperezi ? indiferent de câţi susţinători ai, pe mine (şi nu sunt singurul) nu o să reuşeşti să mă convingi cu asemenea profesionalism, am văzut destui „profi” care practică ciclismul profesionist în aceeiaşi manieră, totuşi plimbare cu bicicleta e una, şi alta este ciclismul practicat la nivel de profesionist, să nu mai introduc şi elementul „ban”, în nici un domeniu/sport profesionalism ieftin nu există . dar tot e bine că ai trafic pe blog ;).

      • Nici CUBE nu mai am, am un TREK 3900 din 2008, care are peste 23.000 de kilometri, dintre care 21.400 sunt făcuţi de mine şi 1000 de primul proprietar, iar restul atunci când am împrumutat-o tovarăşului meu până la Roman şi în alte ocazii.

        Cât despre aceste „plimbări”, pentru mine este uşor să fac 200 de kilometri zilnic, o săptămână, 2 sau chiar o lună şi jumătate, Anul viitor, dacă voi avea bani, voi merge până în Santiago de Compostella via Granada fără probleme !

        Dacă nu mă crezi, vino într-o tură cu mine. Accept comentarii şi remarci numai în cunoştinţă de cauză !
        Mulţumesc !

      • Încă ceva ! Pentru turele lungi este cu mult mai comod un Mountain-Bike TOCMAI din cauza poziţiei oferite ! Nu cred că îţi este uşor să mergi o mie de kilometri cu bagaje în spate, atunci când stai aplecat. Este cu mult mai confortabil să stai drept sau aproape drept şi să nu mori de durere din cauza şoldurilor, a spatelui şi a mâinilor …

      • 200 de km într-o zi, pe mtb , eşti prea tare … ştii care e partea frumoasă ? că am fost în ture cu tine astă primăvară/vară. ce am remarcat este faptul că eşti dezordonat, provocator, obraznic şi mai pui în pericol şi alţi participanţi la ture, faci numai giumbuşlucuri şi te dai mare şi tare ce bine şi repede mergi tu, zmeul întruchipat pe două roţi, nu ştii ce înseamnă mersul în grup, pe semne că umblii numai de unu singur, dar asta e altăproblemă. te ştiu din turele de la cernica, comana şi nu mai ştiu unde te-am mai văzut la ture. poate ai rezistenţă fizică dar nu pentru atâţia kilometrii câţi înşiri tu acolo în timpul în care suştii că le-ai făcut, de asta ţi-am şi zis despre Cube pentru că pe vremea aia te dădeai cu Cube, deci nu vorbesc în necunoştinţa de cauză ;). cât despre poziţia confortabilă la drum lung mtb vs cursieră ai spus multe, îţi recomand o bicicletă de DH e şi mai confortabilă decât un mtb. eu nu mai am nimic de spus pentru că ai spus prea multe tu. drumuri lungi şi liniştite ;).

  3. asta e de deja obsedat.. in plm am mers cu masina in 10 ani ( si e umblada destul de mult masina) 140.000 si el cu bicicleta face in 10 ani 1 milion ce plm.. dute ma sa faci inconjuru lumii … mergi pe apa eventual

  4. Rautaciosi si invidiosi exista peste tot …in lumea asta! Daca TU nu poti face ceva,asta nu inseamna ca nici altcineva nu poate! Mircea nu are nevoie de justificari in fata nimanui,important este ceea ce face,si ca face cu pasiune si multa vointa! Prin acest blog el vrea sa atraga si pe alti tineri spre ciclism,povestind din aventurile si dorintele sale,vrand sa arate ca daca EL POATE,si ALTII VOR PUTEA! Nu vrea sa fie admirat sau criticat ci pur si simplu,VREA SA FIE EL IINSUSI! Ce este rau in asta?……. Eu sunt MAMA lui si marturisesc ca ACUM,citind ispravile lui pe care nu avrut sa mi le povesteasaca(desi stiam pe unde bantuie)sunt mandra de el,de taria lui de caracter si mai ales de vointa lui de fier,prin care a vrut sa-si depaseasca LIMLITELE-cum spune el!

  5. salut,vad ca esti la un alt nivel…eu am facut in 2 ani(2500 km)si mi se par multi…dar cand am auzit cifrele tale m-am speriat.Imi pare oricum bine ca exista acel sentiment de implinire fata de bicicleta ta si fata de tine ca parcurgi totusi atatia km intr-un an,e de admirat.
    Eu insa evit drumurile cu trafic mare…facand foarte multe forestier,poteci si macadam asa ca 40 de km pe un forestier este echivalentul unei ture pe sosea de 80 de km.
    Aici am postat blogul meu:http://ovidiuimage.blogspot.com/
    Multi ani am mers singur pana anul asta cand am cunoscut un pasionat de mtb din Dej(la 14 km de Gherla)jud Cluj.Ma bucur ca mai exista asa oameni ca tine care tin la tot ce inseamna bicicleta si ce sanatos poti fi facand o gramada de km pe an pe meleaguri.

    • Îţi mulţumesc şi voi continua ! Îmi place blogul tău şi poate ne vedem când voi veni în zonă. (n-aş putea spune când). Cască mai port, dar rar. În genere mă incomodează şi nu merg pe drumuri forestiere…nu am avut ocazia, deşi mi-ar plăcea teribil. În trafic am o rutină clară pe care mi-am format-o în urma unor conştientizări repetate şi uneori forţate, cu scopul de a învinge setea de adrenalină. Prefer să nu mă pun de la început în situaţii în care aş fi în pericol din acest punct de vedere. În 3 ani am căzut doar de 5 ori. Lateral sau pe burtă. Bine, eu am învăţat de la karate să cad, mai am unele reflexe, eu consider că este şi asta relevant aici. Am o cască pe care aş vrea să o schimb, să îmi iau una mai uşoară, mai comodă, mai frumoasă. Când voi avea bani, mi-ar plăcea să fac acest pas deoarece pot pune o cameră video sau o oglindă plus că aş arăta mai „profesionist”, vorba unor domni…

  6. Eu nu sunt priofi, dar am 4 biciclete, un mtb Nishiki Colorado All Terrain, o cursiera Busseto Galoper, si inca 2 city bike care sunt backup pentru munca deoarece eu lucrez pe bicicleta. E interesanta discutia despre cati chilometri face fiecare….. dar chiar nu trebuie sa se certe nimeni :)) recunosc ca nu exista profesionalism fara bani, dar nu exista sport pasiune! nu e imposibil de facut 200km pe zi pe mtb, si intradevar mergi mai repede pe cursiera, diferenta e ca folosesti mai multe grupe de muschi pe cursiera, este mai solicitanta fata de mtb, deci si recuperarea este mai grea…. pe mine personal ma omoara mai rau 100 km facuti pe cursiera decat 100 km facuti pe mtb, dar diferenta la timp este considerabila….. cat despre km pot sa cred ceea ce spui daca faci un pic de matematica: sa spunem ca 9 luni pe an = 36 saptamani * 5 zile * 60 km = 10800 km/an lucru deloc imposibil, eu pedalez minim 15 in fiecare dimineata inainte sa imi iau micul dejun. Turele de weekent sa spunem ca sunt si ele 36 si sa zicem ca au o medie de 120 km fiecare => 4320 km/an => 15120 km/an. Ramane doar un lucru de luat in considerare… sa faci chestia asta in tara pe drumuri publice inseamna sa iti risti viata in fiecare zi!!! Eu stiu despre mine ca nu sunt foarte atent la ce se intampla in jurul meu cand sunt pe bicicleta si nici foarte prudent….drept urmare pilea mea e pe post de jurnal… Fiecare cicatrice cu povestea ei http://www.facebook.com/photo.php?fbid=200796299960017&set=a.153424824697165.29514.100000889465221&type=3&theater
    asta e una… ca sa nu credeti ca vorbesc aiurea….daca ai reusit sa cazi de numai 5 ori in atatia km e ceva…..eu pic doar la viteze mici sau din cele mai stupide cauze….cade lantul, nisip pe asfalt=> fara aderenta roata fata si faze de genul….si inca nu am casca, lucru idiot din partea mea, insa numai pe cursiera am simtit ca am neboie de asa ceva!

    • am avut mare noroc ca nu am căzut de câte ori mi-au trosnit pinioanele sau când mai dădeau rateuri grave și în alte situații. Într-adevăr înseamnă să îți riști viața. Tot ce putem face este să încercăm să minimiyăm riscurile. Oricum, în București este cel mai periculos. Mă simt mai în siguranță atunci când ies și pe măsură ce mă îndepărtez.

      • asta vara m-am urcat pe o bicicleta veche de a mea, care era folosita de colegul de apartament, si m-am urcat pe pedala cu toata greutatea si cand apasam mai tare a cazut lantul! rezultatul a fost cea mai groaznica prabusire ever!!! am picat cu cotul pe ceva pietricica ascutita care a reuzit sa faca un fel de gaura in cotul meu, una dintre cele mai adanci rani pe care le am pe langa operatii!!! sa nu mai vb de asfaltul foarte zgrumturos pe care am picat si restul de cicatrici mai mici… exact ce nu aveam nevoie cu 2 zile inainde dexamenul de semestru:)) deci ai grija de transmisie ca poate avea efecte dezastroase si la viteza mica….nu vreau sa imi imaginez ca efect poate avea la viteza mare! fa-o sa mearga perfect!

      • Aşa mergea prietenul meu de drumuri lungi, Cătălin din CHitila şi i s-a rupt lanţul de la 30 la oră. I s-au rupt 2 într-o singură săptămână. Şi cu o zi înainte de primul a mers cu 58 la oră pe DN1.

  7. Eu va dau dreptate la amandoi, aveti dreptate dar desi e o diferenta de greutate, design, pozitie si aerodinamica intre mtb si cursiera…efectele sunt total diferite asupra organismului si nu poti sa compari performantele facute pe mtb cu cele facute pe cursiera sau invers! Bafta in continuare!

  8. Mircea hai sa-ti spun ceva,azi am fost prin padure langa Gherla sa curatam o poteca si la coborare nu am purtat casca pe o poteca,si pac am tras o tranta so blocat roata fata(aveam vreo 35 de km/h) in pamant,era prea virata si so dat peste cap(invers) si eu cu capul peste poteca si rostogol pe spate peste radacini si m-am ales cu vanataie langa ochi si niste zgarieturi pe frunte asa ca……wear a helmet everywhere on bike.

  9. I will do that! after the next sports outlet :)) nu vreau sa imi rup buzunarul la preturile de aici ! mersi de sfat, si inteleg despre ce vorbesti ca am patit-o si eu odata cand eram mai mic si agita… brusc carosabilul a parasit bicicleta, care a aterizat in sant iar eu la aprox. 3-4 m de ea in ceva tufisuri care mi-au atenuat aterizarea in cap si umar, care din fericire a fost pe un maldar de nisip, unde oricum am facut un crater la aterizare :)) si evident…nu aveam casca!!! roata fata indoitadestul de rau, nu inteleg cum s-a indoit in halul ala si nici cum am reusit sa o indrept la loc in limite acceptabile pentru a mai face 20 km pana acasa.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s